asien del 2

Efter typ 2 veckor på koh tao drog vi vidare till en av grannöarna, koh samui. Inte alls lika mysig, var väääldigt lite folk i området på första stället vi bodde på. Jag vart förkyld och febrig typ samma dag som vi bytte ö, så vi spenderade typ 5 dagar på hotellet där vi bah sov, åt, kollade film och badade lite i poolen. Väl friska bytte vi boende till en annan strand på ön där det var mer livat.I skrivande stund är vi i phuket, imorgon flyger vi till bali med mellanlanding i singapore, vi tänkte stanna där någon dag men budgeten är dessvärre för tight för det :/
Det regnar borta på koh phangan, men inte hos oss på koh samui som tur var ^^
Vi red elefant en dag, bebisarna var vääääldigt söta! Det var roligt, men man fick dåligt samvete pga alla andra djur som var på samma ställe. typ  de stackars drogade kattdjuren som man fick ta bild med. huvva.
vi åkte jeep i djungeln, jag och henrik satt på taket där de har två små säten. det ägdeeeee! sjukt kul. lite som att åka berg-och-dalbana hehe
Är man i thailand måste man gå på ladyboy-show. satan se snigg de var! inte lugn för att vara pojke måste jag säga! ganska roligt
ang thong national marine park (hehe thong) var väldigt vackert, vi paddlade kajak och snorklade
på en utflykt käkade vi lunch i en fiskeby, vi tog en tur runt och fick syn på deras polis station. seems legit.

Vi har gjort så sjukt mkt men ooorkaaar verkligen inte skriva massa och lägga ut massa bilder.
Saknar umeå en aning. Mest maten. Vi lever på nudlar och pommes, med våran 50kr per dag budget kommer man inte långt. skulle kunna döda för mammas mat just nu. oh well, bara typ tre veckor kvar ;P kram på er alla!

asien del 1

Hejsan på er alla! Som ni har märkt så har jag inte bloggat prick något, kände att det var dags nu. Nästan halva resan har gått och har hunnit med sjukt mkt! Kommer att göra detta inlägget så kortfattat jag kan typ, med tanke på att vi har varit borta i en månad och hunnit med sjukt mkt skulle det kunna bli ett jäääättelångt inlägg.

Vi började med att flyga från sthlm till frankfurt 3timmars flygresa och vidare därifrån till hanoi på 10 timmar. Vi var något möra efter turen då vi inte sovit ett skit.. Hanoi var den galnaste staden jag hittils varit med om i mitt liv. Otroligt packat med hus, folk och trafik. Vi gick mest omkring och kikade i staden men for även ut till Ha long bay som var maaaagiskt!

Vi for vidare till kuala lumpur i malaysia. Har varit i större städer som london, paris och berlin men har aldrig sett så höga och så många skyskrapor. Vi hade bokat ett 5 stjärningt hotell som var awesomeee!
Det var en stor svit med vardagsrum, kök, matsal, sovrum och badrum. Det var helväggsfönster typ överallt, och på 31a våningen blev utsikten helt otrolig. Poolen och baren några våningar över var inte heller något att klaga över. Var stört skönt att komma hit efter vi varit i kaoshanoi och bott på värsta backpackerstället. Vi gick i flera gigantiska köpcenter med endast lyxmärken och även på lite andra turistgrejjer. Vi båda gillade verkligen KL. Sen var all mat as god där. Flög över till bangkok där vi bara spenderade typ två dagar med att shoppa, åkte tåg vidare mot södra thailand. Tågfärden sög något så jävulst. Vad kan man säga, inte som att åka tåg hemma direkt...
väl på Koh Tao började vi med open water cert direkt första dagen. 4 dagar och 5 dyk senare hade vi vårat cert! Det är aaaas kul att dyka, hur mkt koraller och fiskar som helst. Open water innebär att man får dyka ner på 18m djup.Vi kände oss dock inte nöjda med det och bestämde oss för att även ta advanced som är 2 dagar och 5 dyk mer.Skulle nog säga att de två bästa dyken var i den kursen, vrakdyk och nattdyk. Hur superduperduperawesome som helst! Sjukt mäktigt!  Så nu får vi alltså dyka på 30m och i princip på alla dyksiter, kommer att passa bra då vi ska till bali snart. Både dykningen och snorlingen där ska ju vara amazing så det taggas! Hyrde moppe här om dagen också, trodde vi skulle dö på vissa ställen där det var cpbranta sandvägar. men vi klarade oss. yäy!

Idag har vi farit vidare till koh samui, den större grannön där vi bara ska typ sola och bada, förhoppningsvis få krama lite på elefanter också (har inte ens sett några här på koh tao :< )
Hoppas alla hemma har det bra, tvekar dock på att ni har det lika bra som jag moöhöhö ;)